Оценка недвижимости

Оцінка нерухомості визначається як встановлення офіційної ціни на нерухомість на відповідну дату. Офіційна ціна зазвичай наближена до ринкової ціни.

Така оцінка потрібна при здійсненні операцій з нерухомістю. Важливий фактор в процесі оцінки це місце розташування об’єкта нерухомого майна. Ця характерна ознака об’єкта передбачає необхідність таких спеціалістів як оцінювачі. Оцінювач складає письмовий звіт щодо вартості нерухомого майна клієнта.

Експертна оцінка нерухомості в Києві

Експертна оцінка нерухомості в Києві та області також є однією з напрямків діяльності нашої компанії. Незалежну оцінку нерухомості проводять незалежні спеціалісти – оцінювачі. Такий спеціаліст має дозвільні документи для проведення оцінки майна та майнових прав. Всі спеціалісти, які проводять оцінку майна повинні бути внесені в Державний реєстр оцінювачів Фонду державного майна України. Оцінка нерухомості — це процес визначення вартості майна. Ну а вартість — це еквівалент цінності у грошовому вираженні.

Ви можете звернутися до нашої компанії для проведення експертної оцінки вашої нерухомості. Слід сказати, що на процедуру проведення оцінки, її ціну та час виконання впливає мета проведення даної оцінки. Мета вказується у звіті про оцінку майна. Але найголовніше, що в залежності від призначення проведення оцінки сама процедура проведення оцінки майна та оформлення результатів сильно відрізняються. Так, нотаріус не прийме документи, підготовлені для суду. А в судових засіданнях ви не зможете використовувати оцінку підготовлену для цілей оподаткування. Найчастіше оцінка використовується для розрахунку податків у нотаріуса або з метою здійснення бухгалтерського обліку.

Вартість оцінки нерухомості

Тип нерухомості Вартість Термін
Оцінка квартири, кімнати від 1200 грн 2-3 дні
Оцінка гаража, паркінгу від 1200 грн 2-3 дні
Земельна ділянка від 1200 грн 2-3 дні
Індивідуальний житловий будинок, котедж від 1500 грн 2-3 дні
Комерційна (нежитлова) нерухомість від 2000 грн 2-3 дні

Експертна оцінка об’єктів нерухомості

Експертна оцінка об’єктів нерухомості проводиться щодо таких об’єктів:

  • житлова нерухомість, а саме – квартири, кімнати, індивідуальні житлові та дачні будинки;
  • оцінка нежитлової нерухомості – гаражі, промислові приміщення, магазини, офіси;
  • оцінка землі, земельних ділянок.

Експертна оцінка житлової нерухомості такої як квартири, кімнати, індивідуального житлового чи дачного будинку, залежить від багатьох факторів. Зокрема, на визначення вартості оцінки квартири або будинку впливає її площа, стан, рік побудови будинку, місце розташування, параметри, мета, з якою проводиться оцінка.

Оцінка квартири (будинку) проводиться у таких випадках:

  • при оформленні договору купівлі-продажу, дарування, обміну;
  • при оформленні договору довічного утримання;
  • при передачі квартири (будинку) під заставу;
  • при оформленні права власності після смерті власника майна;
  • при поділі майна після розлучення або в інших судових спорах.

Оцінка нежитлової нерухомості

До сфери нежитлової нерухомості належить величезний сегмент нерухомості в цілому. Це торгові центри, магазини, супермаркети, криті ринки. Також сюди відносяться офісно-адміністративні будівлі і приміщення, приміщення сфери послуг – салони, ресторани, кафе, СТО, автомийки, гаражі, паркомісця та інше. Великий спектр виробничо-складських приміщень, як окремо розташованих будівель, так і вбудованих приміщень (частин будівель).

Експертна оцінка нерухомості в Україні необхідна для різноманітних цілей, а саме:

  • фізичній особі для оформлення угоди купівлі-продажу, міни, дарування, спадщини, вирішення судових спорів і конфліктів;
  • юридичній особі для взяття майна на баланс підприємства (фірми), оформлення заставного майна при одержанні кредиту в банківській установі, виконавче провадження, і т. д;
  • визначення вартості об’єкта нерухомого майна, яке знаходиться у державній або комунальній власності, для взяття в оренду.

Оцінка земельних ділянок

Експертна оцінка земельної ділянки – це визначення вартості земельної ділянки та пов’язаних з нею прав оцінювачем, що оформляється у вигляді звіту про оцінку. Експертна грошова оцінка земельних ділянок використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них.

Оцінка земельних ділянок здійснюється у таких випадках:

  • для оформлення угод купівлі-продажу землі;
  • для оформлення договору іпотеки;
  • для оформлення спадщини;
  • для оформлення договору дарування;
  • при оформленні інших нотаріальних угод;
  • для сплати судового збору, якщо предметом спору є земельна ділянка;
  • при внесенні земельної ділянки до статутного капіталу юридичних осіб;
  • при укладенні договору суперфіцію;
  • для цілей бухгалтерського обліку;
  • для розробки і здійснення інвестиційних проектів;
  • для викупу земельних ділянок.

В яких випадках необхідна оцінка нерухомості?

Відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» перед тим, як укласти будь-яку нотаріальну угоду, пов’язану з нерухомим майном, необхідно отримати інформацію про оцінку такого нерухомого майна, що надається у вигляді звіту, який готує експерт з оцінки.

Це обов’язкова вимога для договорів з нерухомістю, які підлягають нотаріальному посвідченню та державному оподаткуванню. З метою точного визначення розміру оподаткування здійснюється оцінка майна.

В яких випадках проводиться незалежна оцінка нерухомого майна?

  1. при укладанні договорів купівлі-продажу (міни) житлової або нежитлової нерухомості;
  2. при здачі нерухомого майна в оренду;
  3. при укладенні договору дарування нерухомого майна;
  4. при отриманні свідоцтва про право на спадщину на майно;
  5. при вирішення майнових спорів між сторонами у судовому засіданні;
  6. при розрахунку суми сплати судового збору у випадку подачі позову до суду;
  7. для розрахунку суми сплати податку на нерухоме майно;
  8. для розрахунку розміру відшкодування завданої шкоди;
  9. при укладенні договорів страхування нерухомості.

Як проводиться оцінка нерухомості в Україні?

Процедура оцінки нерухомого майна проводиться на підставі договору між суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання та замовником оцінки або на підставі ухвали суду про призначення відповідної експертизи щодо оцінки майна.

Для проведення оцінки замовник надає необхідні документи експерту (оціночній компанії). Оціночна компанія (оцінювач) виконує звіт, реєструє його в базі звітів та видає звіт замовнику. Замовник отримує готовий та зареєстрований звіт і може здійснювати угоду купівлі-продажі чи іншу нотаріальну дію.

Починаючи з липня 2021 року для здійснення угод купівлі-продажу нерухомості замовник оцінки може самостійно увійти до електронного сервісу Єдиної бази даних звітів про оцінку та отримати відповідний звіт про оціночну вартість свого нерухомого майна.

До цього часу, таку можливість мали виключно оціночні компанії та нотаріуси, а з 1 липня 2021 року можливістю користуватись даним реєстром отримали і фізичні особи. Для цього потрібно мати лише електронний підпис.

Проте слід сказати, що на даний час цей реєстр працює не досконало, оскільки він не враховує те, в якому стані перебуває об’єкт оцінки. Тобто, наприклад, дві квартири в одному будинку будуть мати однакову оціночну вартість незалежно від їхнього стану (наявність чи відсутність ремонту, індивідуального опалення, вікна, двері, тощо). Зазвичай, станом на 01.07.2021 електронний сервіс завищує вартість відносно до ринкової. Тому, все ж таки для об’єктивної оцінки нерухомого майна радимо Вам звертатися до незалежної оціночної компанії.

Як замовити послугу з оцінки об’єктів нерухомості?

Замовити послугу з оцінки нерухомості можна звернувшись в нашу компанію BTIDP за вказаними телефонами. Наші спеціалісти зможуть надати кваліфіковану консультацію з питання оцінки майна.

Для проведення оцінки оцінювачу потрібні будуть наступні документи в залежності від виду нерухомого майна.

Документи необхідні для оцінки житлової нерухомості:

  • паспорт та ідентифікаційний код для фізичних осіб;
  • правовстановлюючий документ на об’єкт оцінювання;
  • технічний паспорт (паспорт БТІ) на майно;
  • фото об’єкта оцінки.

Документи необхідні для оцінки нежитлової нерухомості:

  • для юридичних осіб – реєстраційні документи, а саме: статут, свідоцтво про державну реєстрацію;
  • правовстановлюючі документи на нерухомість (свідоцтво на право власності, договір оренди, витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно, договір купівлі-продажу, дарування тощо);
  • паспорт та ідентифікаційний номер власника (також всіх співвласників);
  • технічний паспорт на нерухоме майно;
  • можуть знадобитися інші документи в залежності від мети оцінювання.

Документи необхідні для оцінки земельної ділянки:

  • правовстановлюючий документ на землю (договір купівлі-продажу, державний акт про право власності на землю, інше);
  • паспорт та ідентифікаційний номер власника (власників) земельної ділянки;
  • інформація про наявність нерухомого майна на земельній ділянці;
  • документи, що визначають підставу видачі Державного акту на право власності на земельну ділянку ( у разі наявності);
  • звіт про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки (у разі наявності);
  • копії документів, що підтверджують право інших осіб на користування (оренда, суборенда тощо) об’єктом оцінки, у випадку якщо об’єкт оцінки або його частина переданий в користування іншим особам (у разі наявності);
  • витяг з кадастру щодо наявності чи відсутності обтяжень на земельну ділянку (у разі наявності).

Результатом проведеної оцінки нерухомого майна є звіт про оцінку майна. Він підписується оцінювачем, який проводив оцінку і скріплюється печаткою та підписом суб’єкта оціночної діяльності. Готовий звіт про оцінку майна обов’язково реєструється в Єдиній базі звітів, яку веде Фонд Державного майна України. Звертаємо увагу, що доступ до Єдиної бази даних звітів здійснюється за допомогою особистого електронного підпису або засобів інтегрованої системи електронної ідентифікації.

Звіт про оцінку майна повинен містити:

  • опис об’єкта оцінки, з можливістю його ідентифікації;
  • дата оцінки та дата складання звіту, строк дії звіту та висновку про вартість майна;
  • інформація про мету оцінки та обгрунтування відповідної бази оцінки;
  • перелік законодавчих актів, відповідно до яких проводиться оцінка;
  • перелік обмежень щодо застосування результатів оцінки;
  • опис та аналіз зібраних і використаних вихідних даних та іншої інформації під час проведення оцінки;
  • висновки щодо аналізу існуючого використання та найбільш ефективного використання об’єкта оцінки;
  • виклад змісту застосованих методичних підходів, методів та оціночних процедур, а також відповідних розрахунків, за допомогою яких підготовлено висновок про вартість майна;
  • письмову заяву оцінювача про якість використаних вихідних даних та іншої інформації, особистий огляд об’єкта оцінки (у разі не можливості особистого огляду – відповідні пояснення та обґрунтування застережень і припущень щодо використання результатів оцінки), дотримання національних стандартів оцінки майна та інших нормативно-правових актів з оцінки майна під час її проведення, інші заяви, що є важливими для підтвердження достовірності та об’єктивності оцінки майна і висновку про його вартість;
  • висновок про вартість майна;
  • додатки з копіями всіх вихідних даних, а також у разі потреби – інші інформаційні джерела, які роз’яснюють і підтверджують припущення та розрахунки.

Експертна оцінка нерухомості

Строк отримання (виготовлення) експертної оцінки нерухомості в м. Київ

Процедура проведення оцінки будинку, квартири, іншої житлової нерухомості по часу складає до трьох днів. Можливе виконання оцінки у скорочені терміни – 1 день.

Якщо ж об’єкт оцінки складний, то підготовка звіту може зайняти до 7 днів.

Часті питання:

Скільки діє оцінка нерухомості?

Зареєстрований звіт про оцінку майна для пред’явлення у нотаріуса чинний протягом 6 місяців з дати оцінки. У випадку проведення оцінки для судового засідання термін дії звіту оцінювача законодавством чітко не регламентовано. На практиці часто юристи орієнтуються так само на шість місяців.

Чи потрібна оцінка нерухомості при купівлі-продажі нерухомості?

При посвідченні договору купівлі-продажу чи міни нерухомого майна між фізичними особами, нотаріус обов’язково запросить у продавця звіт про експертну оцінку, в залежності від суми якого будуть сплачені податки. Без наявності даного звіту нотаріус не зможе провести угоду. Використання експертної оцінки для продажу майна між фізичними особами передбачено податковим кодексом України та Порядком вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, що затверджений Наказом Мін’юсту № 296/5 від 22.02.2012.

Чим відрізняється оцінка від експертизи?

Різниця між оцінкою та експертизою полягає в тому, що вони мають різне призначення.

Оцінка майна визначає лише його вартість. Експертиза ж за своїм призначенням вирішує більш широке коло питань, а точніше, в якому саме стані перебуває об’єкт чи підлягає він відновленню. Тобто експертиза охоплює технічні знання, інженерні, будівельні, криміналістичні тощо.

Оцінку майна проводить тільки оцінювач. Експерт здійснює експертизу – перевіряє вартість досліджуваного об’єкта. Діяльність даних фахівців регулюється різними Законами – «Про оцінку майна» та «Про судову експертизу».

Як визначають вартість нежитлової нерухомості?

На вартість об’єкта впливають різні параметри, місцерозташування, престижність району, тип і вік будинку, стан житла і, звісно, площа.