Реєстрація права власності на нерухомість

Відповідно до чинного законодавства України, щоб здійснити продаж, дарування, оформити спадщину, оформити іпотеку, та виконати інші дії, щодо  нерухомого майна, необхідно оформити право власності на  нерухомість, а також замовити послугу з реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Оформлення документів з внесення в реєстр нерухомого майна виконується відповідно до Закону України про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Історія розвитку реєстрації речових прав на нерухоме майно в Україні

До 2013 року оформлення права власності та реєстрацію права власності виконували Комунальні Бюро технічної інвентаризації, в штаті яких були співробітники реєстратори речових прав нерухомого майна. Майно реєструвалося на паперових носіях та зберігалося в архівах, в подальшому БТІ почали вносити в реєстр нерухомості.

Далі з 2013 року при проведенні змін в законодавстві України, органи Бюро Технічної Інвентаризації перестали надавати послуги з оформлення права власності та внесення в реєстр нерухомості. Було створено орган виконавчої влади, який проіснував до 2016 року та називався Державна реєстраційна служба України, що підпорядковувалася Кабінету Міністрів України через Міністерство Юстиції України.

Починаючи з 01.01.2016 р. в Україні була затверджена, та вступила в дію нова редакція закону про «Державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження». Відповідно до даного закону реєстрація права власності та оформлення документів  надалося не лише Державним реєстраторам, а також приватним і державним нотаріусам, та органам місцевого самоврядування при яких було створено центри надання адміністративних послуг ЦНАП.

Яку нерухомість в Україні необхідно реєструвати?

Реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав в Україні підлягають такі об’єкти нерухомого майна як земельні ділянки незалежно від призначення, а також нерухоме майно що розташоване на  цих земельних ділянках, будівлі, споруди, квартири, нежитлові приміщення та ін.

Не підлягають державній реєстрації речових прав, тимчасові будівлі, а також споруди, малі архітектурні форми МАФ, корисні копалини, та рослини.

Наша компанія надає послуги з Державної реєстрації нерухомого майна в реєстрі речових прав на наступні об’єкти:

  • Первинна реєстрація нерухомості на підставі інвестиційних договорів;
  • Реєстрація нерухомості на підставі цивільно правових угод, договорів дарування, міни, купівлі продажу, спадщини;
  • Реєстрація після введення в експлуатацію реконструйованих чи новозбудованих об’єктів нерухомого майна;
  • Державна реєстрація об’єктів незавершеного будівництва;
  • Реєстрація судових рішень про визнання право власності;
  • Реєстрація гаражних боксів, які знаходяться в кооперативах;
  • Реєстрація житлових, садових, та дачних будинків, які побудовані до 05.08.1992р.;
  • Державна реєстрація речових прав земельних ділянок.

Хто реєструє право власності на нерухомість?

На сьогоднішній день відповідно до чинного законодавства України проводити Державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно можуть та мають право- приватні нотаріуси, державні нотаріуси, а також державні реєстратори, які працюють в органах місцевого самоврядування (документи можуть приймати тільки центри надання адміністративних послуг ЦНАП).

Хочемо також зазначити, що при самостійному поданні документів клієнтом на реєстрацію права власності можуть виникати певні складнощі, які в подальшому призводять до рішень про відмову в реєстрації державними реєстраторами, а також нотаріусами.

Документи, які дозволяють оформити право власності на нерухомість?

Стандартний пакет документів який необхідний для проведення державної реєстрації нерухомості в реєстрі речових прав. Додатковий пакет документів в кожному окремому випадку може відрізнятися:

  • Заява власника (співвласників) на проведення державної реєстрації речових прав;
  • Паспорта та ідентифікаційні коди всіх співвласників майна;
  • Документ, що підтверджуює право власності на об’єкти нерухомого майна (договори про право на спадщину, купівлі продажу, міни, дарування, рішення суду та інші);
  • Технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;
  • Довідка БТІ про підтвердження права власності. При реєстрації об’єкта в паперовій базі БТІ до 2013р.;
  • Декларація про готовність об’єкта до експлуатації при новому будівництві або реконструкції;
  • Документи, що підтверджують право власності на земельну ділянку, а також витяг державного земельного кадастру за наявності;
  • Інші документи в кожному окремому випадку суттєво відрізняються.

Як проходить оформлення права власності?

Для проведення державної реєстрації права власності  необхідно подати заяву та зазначений пакет документів державному реєстратору в органах місцевого самоврядування (ЦНАП) або нотаріусу. Власник нерухомого майна або уповноважена ним особа подають заяву та оригінали документів (або їх засвідчені копії) разом з квитанцією про оплату державного мита. На протязі зазначеного законом терміну (до десяти робочих днів)  державний реєстратор або нотаріус повинен зареєструвати право власності в реєстрі речових прав, або відмовити в реєстрації з письмовим поясненням причин по яким він не  може провести реєстраційні дії.

Згідно чинного законодавства, оскаржити рішення державного реєстратора можна звернувшись до органів юстиції за місцем подання документів, або звернувшись до суду.

При позитивному рішенні реєстратора та реєстрації речових прав в реєстрі, клієнт отримує документ, який називається «витяг з державного реєстру речових прав про реєстрацію права власності на нерухоме майно» 

Ціна та строки реєстрації права власності на нерухомість

Термін проведення реєстраційних дій  складає від одного до десяти робочих днів. Вартість реєстрації прав власності залежить від складності об’єкту, місця розташування і терміну виконання робіт та розраховується індивідуально.

Послуга Ціна Термін
Послуга державної реєстрації права власності на квартиру, нежитлове приміщення, гараж, будинок, землю від 5000 грн. 5 днів
від 8000 грн. 1 день
Державна реєстрація прав власності набутих згідно рішення суду від 8000 грн. 1-5 днів
Державна реєстрація інших речових прав, договорів оренди, суборенди, прав постійного користування від 8000 грн. 1-5 днів
Оформлення самочинного будівництва, переведення з житлового в нежитловий фонд від 30000 грн. від 20 днів
Державна реєстрація права власності об’єктів незавершеного будівництва від 12000 грн. від 10 днів

Часті питання

Чи необхідна повторна реєстрація прав власності на нерухомість?

Повторної реєстрації права власності проводити не потрібно. Згідно закону кожна реєстрація  нерухомого майна є діючою на весь період існування об’єкту. Проводяться зміни в реєстрі лише при наступній зміні власників. Об’єкти, які були зареєстровані в паперовому реєстрі обов’язково підлягають державній реєстрації в реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Як оформити право власності на нерухомість в Україні іноземцю?

Законодавство України не забороняє придбання іноземцями нерухомості. Проте у іноземців є певні обмеження, які стосуються як фізичних осіб так і юридичних. Наприклад законом забороняється придбання земельних ділянок  сільськогосподарського призначення.

Обов’язковою вимогою для іноземця є отримання ідентифікаційного коду платника податків. Для цього необхідно подати перекладений та завірений нотаріатом паспорт до податкової служби. Після отримання ідентифікаційного коду у іноземця є можливість відкриття банківського рахунку та здійснення придбання нерухомого майна.

Що таке єдиний державний реєстр прав власності?

Єдиний державний реєстр речових прав на нерухоме майно- це електронна інформаційна система в Україні, в якій міститься інформація  про власників нерухомого майна, підстави отримання власності, їх обтяження та терміни набуття власності.

Які податки необхідно заплатити?

Обов’язкові платежі (податки) від вартості укладання угоди купівлі продажу:

  • 1% державне мито;
  • 1% пенсійний фонд;
  •  Податок на доходи фізичних осіб ПДФО його розмір: 0% якщо продаж вперше за рік, 5% якщо продаж вдруге за рік, 18% якщо продаж в третє, або нерухомість перебувала у власності менше року (не враховується спадкове майно);
  • Військовий збір збільшено до 5%.

Звертаючись в нашу компанію ви отримаєте професійну допомогу у вирішенні складних питань, що стосується Державної реєстрації речових прав на вашу нерухомість у м. Київ та Київській області, також працюємо по всій території України.